Sunday, September 9, 2012

Kayuhan minggu ini...

Minggu ini kayahan adalah di trail kedondong (Taman Rimba Alam). Kali ini rider seramai 4 orang sahaja. Aku, zulsaturn, hazrul dan edi (kawan hazrul ). Rv point di kwedai mamak Haji Tapah, presint Diplomatik pada jam 7.30 pagi. Aku la yg last sekali sampai.. Hehehe.. Aku mulakan kayuhan dari rumah, amik shortcut tepi bgj PPJ lama terus ke Presint Diplomatik. Lepas minum ayaq secawan roti bakaq satu set, teloq setengah masak 2 bijik.... Kami mulakan kayuhan mengenal trail (bagi depa laaa :-))


Kali ni aku bawak depa baik ikut tarmac tangki ayaq. Mencungap jgk la panjat bukit tu. Aku mcm biasajadi sweeper. Tapi kali ni tadak ridery kena sweep... Aku sweep diri sendiri jaaa...biasa la rider team siput... Kayuh mcm siput...

Selepas sampai puncak tarmac.. Laluan dihidangkan dgn trail berbaru kerikil sampai ke taman pokok kedondong. Tapi kali ni pokok kedondong tinggal daun shj... Buah dah tarak... Selepas take 5 (mmg 5min ja pun) trail, menghidangkan pulak laluan menurun yg agak panjang sampailah ke kencawang tnb mcm dlm gambaq tu. Selepas tu ada sket lagi panjatan dan turunan.. Kemudian panjat lagi.. Hehe.. Lepas tu x turun dah.. Tapai laluan mendatar pula yg menyambut rider-rider. Kayuahn diteruskan sehingga ke trek laluan berkuda taman rimba alam yng bersambun dgn taman canseri. Selepas menuruni taman canseri, rider-rider menamatkan kayuhan di tpt rv restpran haji tapah.

Sekian laporan kayuhan minggi ini.

Ps : ada cadangan utk adakan latihan di trail ini bagi rider2 yg akan ke UPM MTB FETE hujung bln nanti.
















2 comments: