Monday, March 5, 2012

Bukit Kiara Ride 04032012

Ahad 04032012. setelah sekian lama tak ride di kiara (ni baru kali kedua hehehe) aku telah menjejakan tayar basikal aku di Trail Taman Lembah Kiara bersama-sama rakan2 mengayuh BBS Cyclist seperti Rozaidee (Abra), Mif (Nizam), Rj (Rasali), Mizi ( Adik Abra), Bang Chik Kelolo (BC @ Haris), Shoji Ohmura (kawan Mizi). Turut serta rakan2 BC menjadikan jumlah rider seramai 15 orang.

Kali ni kayuh start dari Magic Karpet ke 4K. kendian masuk trail 2K dan lepak sat kat Pondok Rehat.. Sambil rehat ada gak rider yang melayan loop 2K. BC dan geng masuk sampai ke missoion kalau tak silap... Mif ngan Azrul ( dia mai kendian) masuk layan loop 2K.  Aku, Abra dan RJ masuk gak layan 2K tapi short trail ja.. kluaq ke tarmac dalam 500 meter trail decending... kat sini aku tergolek sebab terlalu syok layan... hehehe...

Lepas tu masuk ke  twin peaks trail. tapi x panjat sampai atas, sampai shriner's convention saja patah balik ke pondok, masuk 4k pulak...lepas chunder junction, masuk upper carnival pulak. Di sini (Chunder Valley) kami berpecah kepada 3 group satu group di ketuai BC meneruskan kayuhan melalui lower carnival manakala RJ dan 2-3 org rider kemmbali ke parking melalui laluan tarmac dan aku bersama Abra, mizi, dan Ohmura kembali ke 4 K.. asal nya nak ke chunder junction tetapi telah ter buat loop dan kembali ke exit 4K untuk ke 2K. Patah balik pulak ke persimpangan chunder junction. sebelum sampai ke simpang tu.. sekali lagi aku tergolek dah kali ni aku hampir2 masuk gaung tepi trail.. nasib baik ada pokok2 kecil aku sempat berpaut... namun..betis kering ada cedera sedikit..sebab masa jatuh kaki kena pokok... walau bagaimanapun.. nasib baik sebab masih boleh berkayuh.. cuma hilang sedikit fokus mungkin sebab keletihan.

Apa pun ride kali ni mmg best.. melayan trail.  Kami keluar ke bike wash dah jam 1tghari. Kepada kawan2 yang kayuh bersama.. next time leh ride lagi.. tu pun kalau sudi berkayuh ngan rider slow mcm aku ni...


(Pic below Credit to Bc Kelolo)
Khayalan Menjelma..

Tolak bang.. jgn tak tolak.. MTB la katakan.. :)

Melayan switchback...

ni tang mana aku tak ingat...

gambar-gambar tambaha boleh lihat di sini

No comments:

Post a Comment